دانستنی ها

چگونه عطر مناسب هر فصل را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر مناسب هر فصل

بیشتر مردم از آنچه که باعث می‌شود تا یک عطر، خوب باشد، بی‌خبرند. آن‌ها معمولا دارای یک عطر امضا هستند که در تمام طول سال از آن استفاده می‌کنند؛ این در حالیست که نمی‌دانند آن عطرها می‌توانند خیلی بهتر از این‌ها عمل کنند. نکته این است که بسیاری از عطر و ادکلن‌ها دارای فصل هستند و همان‌گونه که فصل‌ها تغییر می‌کنند، عطر شما نیز بایستی تغییر کند. این بدان معناست که آن‌ها در آب و هوایی خاص، می‌توانند بهتر و یا بدتر عمل نمایند. بنابراین باید بدانید که چه عطری مناسب هر فصل و البته پوستتان است.

آیا عطرها نیز فصل دارند؟

عطرها را با لباسی که می‌پوشید مقایسه کنید. فرض کنید بیرون خانه پوشیده از برف است. شما چه لباسی به تن خواهید کرد؟ حتی اگر قرار باشد تمام روز را در خانه سپری کنید، آیا باز هم پیراهن تابستانه می‌پوشید؟!

و یا در هوای سرد و ماه‌های زمستانی چه می‌نوشید؟ هات چاکلت (شکلات داغ) یا آب پرتقال همراه با یخ؟ بستنی وانیلی می‌خورید یا ترجیح می‌دهید به سراغ شکلات و یا چیزهای گرم بروید؟

عطرها نیز به همین شکل هستند؛ و یا حتی بیشتر. چون به دلیل تغییرات فصلی، بدن و احساسات ما هم متفاوت می‌باشد. در اینجا بررسی می‌کنیم که چگونه عطر مناسب هر فصل را انتخاب کنیم.

انتخاب عطر مناسب هر فصل

عطرها دارای روغن‌های پایه‌ای (اسانس) هستند که با دما و نوع پوست، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است بدانید که کدام عطرها برای چه فصلی مناسب هستند تا از رایحه‌های ماندگاری که غالب نیستند، لذت ببرید.

عطر مناسب هر فصل - بهار

فصل بهار

بهار نماد یک شروع جدید و تازه است. زمستان سرد و خشن به پایان رسیده و نور آفتاب و هوای تازه به شهر می‌آید. گل‌ها شروع به شکفتن می‌کنند؛ جوانه‌ی درختان شکل می‌گیرند و طبیعت روز به روز رنگارنگ‌تر می‌شود. همه‌ی این‌ها بایستی در عطرتان نیز منعکس شوند.

آب و هوای فصل بهار برای فرمول‌های سنگین ادو پرفیوم ایده آل نیست، اما رایحه‌های سبک و ملایم حالمان را بهتر می‌کند. بنابراین بهتر است از رایحه‌های سبکتر، ترجیحا آب دریا، نت‌های تازه، گلدار و یا مرکبات استفاده کنید. اگر آقایان فکر می‌کنند که این‌گونه عطرها ممکن است خیلی زنانه باشد، می‌توانند از ادکلنی با نت‌های پایه‌ چوبی استفاده کنند تا رایحه‌ای مردانه‌تر داشته باشند.

ادکلن‌های «ایو سن لوران» (Yves Saint Laurent) و ادوتویلت «میس دیور رز ان رزز» (Miss Dior Rose N’Roses) برای فصل بهار عالی هستند.

عطر مناسب هر فصل - تابستان

فصل تابستان

در تابستان هوا آفتابی و گرم است و مردم به تعطیلات می‌روند. بیشتر افراد از رفتن به ساحل و بودن در فضای باز و طبیعت لذت می‌برند. تابستان یعنی آب دریا، ساحل، پیاده‌روی در شهر، نشستن در فضای باز رستوران‌ها، بستنی، گردش و تفریح و نشستن روی چمن.

در طول فصل تابستان، نت‌های میوه، انواع توت و گل‌ها عالی هستند. در عطرهای تابستانی تنوع گسترده‌ای وجود دارد، چون ترکیب رایحه‌های مختلف بسیار آسان است. عطرهای هلو، تمشک و شکوفه پرتقال گزینه‌های مناسبی برای این فصل هستند. در هنگام جستجوی عطر تابستانی، به رایحه‌های سبک و تک، مانند وانیل و یاسمن توجه کنید. داشتن نت‌های مختلف در یک فرمول ممکن است باعث ایجاد رایحه‌ای بسیار آشفته و نامطبوع شود؛ و این به دلیل تفاوت در زمان تبخیر هر نت می‌باشد.

به دلیل اینکه در فرمول ادوپرفیوم، اسانس‌های غلیظ‌تری به کار رفته، در فصل تابستان نیز بهتر است از ادوتویلت استفاده کنید؛ چون در طول روزهای تابستان، عطرها سریعتر تبخیر می‌شوند.

عطرهای محبوب تابستانی عبارتند از ادوتویلت «گرس کابوتین» (Gres Cabotine) و «جیانفرانکو فره این د مود فور لاو تندر» (Gianfranco Ferre In The Mood For Love Tender).

عطر مناسب هر فصل - پاییز

فصل پاییز

تابستان تمام شده و دوباره فصل کار فرا رسیده است. برگ درختان، از رنگ سبز بیشتر به نارنجی گراییده و روی زمین ریخته و هوای بیرون کمی سردتر شده است. بعضی‌ها عاشق این فصل هستند و برخی از آن متنفرند.

همان‌طور که گفتیم، بهتر است رنگ‌های هر فصل را با عطر خود مطابقت دهیم. در این فصل همه‌چیز به رنگ نارنجی، قرمز و قهوه‌ای است. بنابراین ادکلن‌های تازه‌ی تابستانی را کنار بگذارید و به دنبال رایحه‌ای گرم‌تر و آرامش‌بخش باشید.

بهترین رایحه‌ها در فصل پاییز، رایحه‌های اغوا کننده هستند. بنابراین به دنبال نت‌های پایه‌ی تند یا مُشک‌دار باشید، همراه با اثری از کهربا، چوب صندل، چوب سدار و گل یاس. مطمئنا این نت‌ها شما را ناامید نخواهند کرد!

برخی از بهترین عطرهای پاییزی شامل ادوتویلت مردانه «جسوس دل پوزو هالووین تتو» (Jesus Del Pozo Halloween Tattoo) و ادوپرفیوم زنانه «لالیک له پرفیوم» (Lalique Le Parfume) هستند که اولی دارای زنجبیل، چوب صندل، مشک و دومی دارای وانیل می‌باشند.

عطر مناسب هر فصل - زمستان

فصل زمستان

زمستان فصلی است که در آن تفاوت بین کسی که عطر را می‌شناسد و کسی که فقط از آن‌ها استفاده می‌کند، مشخص می‌شود. زمستان زمانی است که عطر و نت‌های موجود در آن واقعا خود را نشان می‌دهند.

از آنجایی که پوست در هنگام سرما خشک می‌باشد، عطر نیز روغن طبیعی کمتری برای ترکیب شدن با آن دارد. در نتیجه باعث کوتاه‌تر شدن ماندگاری آن و ایجاد رایحه‌هایی با شدت کمتر خواهد شد. کاهش دمای هوا نیز باعث می‌شود که رایحه‌ها به آرامی محو شوند. بنابراین زمستان زمان مناسبی برای استفاده از فرمول‌های سنگین ادوپرفیوم است که غلظت بیشتری از ادکلن دارند.

ادکلن تنها حاوی 2 تا 4 درصد روغن پایه است، در حالی‌که ادوپرفیوم حاوی 15 تا 20 درصد روغن می‌باشد. همین باعث ایجاد تفاوت زیادی می‌شود. یک ادکلن به طور معمول فقط چند ساعت دوام دارد و وقتی پوست خشک باشد این زمان ماندگاری کمتر نیز می‌شود.

در هوای سرد بهتر است از نت‌های گرم و خشک استفاده کرده و از رایحه‌های سبک و بی‌دوام خداحافظی نمایید. ادویه‌جات معمولا مناسب فصول گرم سال نمی‌باشد، اما برای زمستان خوب است. رایحه‌های شرقی، چوبی و مشکی، چوب سدار، چوب صندل، خزه‌ی درخت بلوط، نعنای هندی (گیاه پچولی)، وانیل، دارچین و هل، همگی نت‌هایی بسیار خوب برای زمستان می‌باشند.

برخی از بهترین عطرهای زمستانی عبارتند از: ادوپرفیوم مردانه «دولچه اند گابانا د وان» (Dolce & Gabbana The One) و ادوپرفیوم زنانه «باربری لندن» (Burberry London).

نکته: عطرهای زمستانی بر اساس شیمی بدن افراد، به طور متفاوتی عمل می‌کنند. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است عطرهایی را در نظر بگیرید که دارای اسانس ماندگارتر و قوی‌تری هستند.

نتیجه‌گیری

برای انتخاب عطر مناسب هر فصل، ابتدا باید انواع مناسب آن‌ها را برای فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان بشناسید. عطرهایی را انتخاب کنید که با نوع پوست و درجه حرارت شما مطابقت داشته باشد. الکل و محتویات روغن‌های پایه نیز از عوامل انتخاب عطر برای هر فصل هستند. بهتر است در فصل‌های گرم از عطرهای خنک و تازه و در فصل‌های سرد سال از عطرهای گرم و خشک استفاده نمایید. البته عطرهایی نیز هستند که برای تمام فصول مناسب می‌باشند.

شما چه عطری را برای چه فصلی پیشنهاد می‌کنید؟ می‌توانید نظرات خود را در مورد روش انتخاب عطر مناسب هر فصل، در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :