ثبت نام و حساب کاربری

چگونه در سایت ثبت نام کنیم؟

این کار از دو روش قابل انجام است:

روش اول: از قسمت بالای سایت، روی «ورود» کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده، دو فرم وجود دارد: یکی فرم عضویت است که می‌توانید با وارد کردن ایمیل خود و رمز عبور مورد نظر، در سایت ثبت‌نام نمایید. فرم سمت راست نیز برای کسانی است که قبلا در سایت ثبت نام کرده‌اند و اکنون از طریق آن می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند.

روش دوم: با اضافه کردن محصول به سبد خرید و طی کردن مراحل پرداخت، در انتهای فرم جزئیات صورتحساب، گزینه‌ی «می خواهید یک حساب کاربری ایجاد کنید؟» را تیک زده و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. بدین‌ترتیب در طی فرآیند خرید، حساب کاربری شما نیز ایجاد می‌شود.

چگونه وارد حساب کاربری خود شوم؟
برای این‌کار نیز دو روش وجود دارد:
 
روش اول: از قسمت بالای سایت، روی ورود کلیک کنید. در قسمت سمت راست پنجره‌ی باز شده، نام کاربری و یا آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس به حساب کاربری خود وارد شوید.
 
روش دوم: در طی فرآیند خرید نیز پس از کلیک روی دکمه‌ی «ادامه جهت تسویه حساب»، در بالای فرم جزئیات صورتحساب، عبارت «قبلا ثبت نام کرده‌اید؟ برای ورود اینجا را کلیک کنید» وجود دارد. روی آن کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و یا ایمیل و رمز عبور خود می‌توانید وارد حساب کاربریتان شوید.
«حساب کاربری من» چیست؟

پس از ورود به سایت، با وارد شدن به این بخش می‌توانید به اطلاعات اختصاصی خود، از قبیل خریدهای انجام شده، وضعیت سفارش، اطلاعات تماس خود، لیست علاقه‌مندی‌ها و … دسترسی داشته و آنها را مدیریت کنید.

کد رهگیری مرسوله پستی را نیز پس از تحویل به پست، در این قسمت می‌توانید مشاهده نمایید.

آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری، ایمیل و رمز عبور من وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با وارد شدن به حساب کاربری خود، در قسمت «جزئیات حساب» نام، نام خانوادگی، نام نمایشی، ایمیل و رمز عبور خود را تغییر دهید.

رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام، چه کاری باید انجام دهم؟

در زیر قسمت فرم ورود، می‌توانید با کلیک بر روی عبارت «گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟» کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید، با وارد کردن ایمیلی که با آن در سایت ثبت نام کرده‌اید، لینکی به آدرس ایمیل شما فرستاده می‌شود که از طریق آن ‌می‌توانید رمز جدیدی برای خود بسازید و وارد شوید.

از طریق لینک زیر نیز می‌توانید اقدام به تغییر رمز خود کنید:

حساب کاربری من

چگونه می‌توانم از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‌ام مطلع شوم؟

برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و با کلیک روی گزینه «سفارش ها» از وضعیت آن مطلع شوید. تمامی خریدهایی که تاکنون داشته‌اید در این قسمت ثبت شده است.

همچنین برای پیگیری مرسوله پستی می‌توانید در بالای سایت روی این گزینه کلیلک کرده و وارد «سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست» شوید.

آیا بدون ثبت نام در سایت می‌توانم خرید کنم؟
بله.  شما این امکان را دارید که به عنوان کاربر مهمان نیز از سایت، خرید کنید. اما مسلما ایجاد حساب کاربری می‌تواند مزایای بیشتری برای شما به همراه داشته باشد؛ از جمله:
 
  • در آینده سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید.
  • به سادگی سوابق خرید، سفارش‌ها و دیگر فعالیت‌های خود را دیده و آن را مدیریت کنید.
  • لیست علاقه‌مندی‌های خود را ایجاد کرده و تغییرات آنها را دنبال نمایید.

خرید و سفارش

از چه روش هایی می‌توان مبلغ محصول خریداری شده را پرداخت نمود؟
شما می‌توانید با استفاده از تمامی کارت‌های عضو شبکه‌ی شتاب بانکی، از طریق درگاه‌های مستقیم بانک‌های ملت و صادرات که به سایت متصل هستند، اقدام به پرداخت مبلغ خرید خود کنید.
توجه: برای اینکه بتوانید اقدام به خرید کنید بایستی کارت بانکی شما دارای رمز دوم باشد. چنانچه مبلغ خرید بالای صدهزار تومان باشد باید رمز دوم یکبار مصرف کارت خود را فعال نمایید. (در کل برای امنیت بیشتر بهتر است با رمز دوم یکبار مصرف اقدام به خرید اینترنتی نمایید.)
آیا خرید از این سایت امن است؟

در این سایت هیچ‌یک از اطلاعات مربوط به حساب بانکی یا شماره کارت شما ذخیره نخواهد شد. سیستم پرداخت توسط درگاه مستقیم بانکی (به پرداخت بانک ملت و پرداخت الکترونیک سپهر بانک صادرات) انجام می‌شود. ایجاد ارتباط با این سایت نیز به شیوه امن (https) می‌باشد.

توجه داشته باشید که در هنگام پرداخت، بایستی لینک سایت شاپرک را ببینید.

آیا می‌توان برای شخص دیگری خرید کرده و سفارش نیز به آن شخص تحویل داده شود؟

بله. شما می‌توانید در طی فرآیند پرداخت، آدرسی که مایلید محصول ارسال شود و نام شخص گیرنده را وارد نمایید. برای این کار، پس از وارد کردن مشخصات خود در فرم «جزئیات صورتحساب»، در انتهای آن، گزینه ی «حمل و نقل به یک آدرس متفاوت؟»، را انتخاب کنید. سپس در فرم باز شده‌ی جدید، نام، آدرس و مشخصات شخص مورد نظرتان را وارد نمایید.

در انتهای فرم نیز بخش یادداشتی وجود دارد که می‌توانید درخواست دهید یادداشت دلخواهتان بر روی بسته نوشته شده و ارسال شود. همچنین اگر توضیحاتی لازم می‌دانید که به ما اطلاع دهید را می‌توانید در این بخش بنویسید.

چقدر طول می‌کشد تا سفارش خود را دریافت کنم؟

از آنجا که سفارش‌ها از طریق اداره پست ارسال می‌گردد، مدت زمان ارسال آن‌ها بین ۵ تا ۷ روز کاری می‌باشد.

در زمان پرداخت اینترنتی، تراکنش ناموفق بود اما پول از حسابم کم شد. آیا پول به حسابم برمی‌گردد؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، سیستم بانکی دچار مشکل و قطعی شده و پرداخت ناموفق صورت گیرد. اما نیازی به نگرانی نبوده و حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از واریز وجه، مبلغ به صورت خودکار به حساب شما برگشت داده می‌شود.
اما چنانچه تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، می‌توانید با بانک خود تماس گرفته و با دادن شماره کارت و تاریخ انتقال وجه به آن‌ها، در همان لحظه وضعیت پرداخت را برای شما بررسی کرده و نسبت به رفع مغایرت اقدام می‌نمایند.
 
همچنین می‌توانید به صورت تلفنی و از طریق تماس با شماره 29911 نسبت به تکمیل فرم رفع مغایرت اقدام نمایید.
 
توجه: بهتر است همیشه کد پیگیری که هنگام پرداخت به شما داده می‌شود را یادداشت نمایید تا راحت‌تر بتوانید در چنین مواقعی برای پیگیری پرداخت و رفع مغایرت اقدام نمایید.
آیا امکان سفارش محصولات ناموجود وجود دارد؟

در حال حاضر خیر. اما می‌توانید وارد صفحه محصول مورد نظری که ناموجود است، شده و  روی دکمه‌ی «اطلاع از موجودی محصول» کلیک کنید. سپس دو کادر باز می‌شود که در آن‌ها آدرس ایمیل خود و تعداد محصول را وارد کرده و ارسال می‌کنید. پس از ارسال، در همان صفحه پیام تأیید به شما نشان داده می‌شود.

بنابراین اطلاعات شما و مشخصات محصول در سایت ثبت شده و در صورتی که محصول موجود شد، ایمیلی از طرف سایت برای شما ارسال می‌شود. سپس شما می‌توانید از طریق همان ایمیل با کلیک بر روی دکمه «هم‌اکنون خرید کنید» وارد صفحه محصول شده و سفارش خود را ثبت کنید.